пʼятниця, 11 жовтня 2019 р.

Використання ІКТ у різних видах діяльності

Використання ІКТ у навчально-виховному процесі
 Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальновиховному процесі ДНЗ – це одна із самих нових та актуальних проблем у вітчизняній педагогіці. Специфіка введення персонального комп'ютера у процес виховання дошкільників в Україні полягає в тому, що комп'ютери спочатку використовуються в сім'ї, а тільки пізніше в дитячому садку та школі - в умовах колективного виховання. Інформація про наявність комп'ютерів та доступу до них дітей у сім'ях нашого закладу дає змогу зробити такий самий висновок (додаток №15). За аналізом отриманих результатів анкетування батьків було встановлено, що більшість дітей (82,8%) мають вдома ПК, доступ до мережі Інтернет мають (70%) сімей.
За отриманими даними від батьків дітей виявлено, що мають доступ до комп’ютера 68,5% дітей, але використовують його переважно для перегляду 10 мультфільмів, фільмів та ігор. Батьки не залучають дітей до навчання основ комп’ютерної грамотності, але є бажання щодо створення у ДНЗ гуртка та консультативного пункту з даного питання. Дошкільний навчальний заклад намагається створювати умови щодо функціонування гуртка з навчання дошкільників основ комп’ютерної грамотності. Комп'ютер же для педагогів нашого закладу став потужним технічним засобом навчання дітей. Використання комп'ютера дозволило розширити можливості педагога, створило базу для залучення дітей до комп'ютерних навчальних програм. На сьогоднішній день комп'ютерні програми, ігри, завдання у своїй роботі застосовують всі педагогічні працівники: вихователі, музичні керівники, психолог, методист. Саме ними була складена картотека цих матеріалів (додаток на електронному носії). Всі матеріали ретельно підбиралися з урахуванням віку дітей та навчальних напрямків роботи з ними. Велику роль у їх підборі відігравало те, чи мають ці матеріали позитивний моральний напрямок, чи не присутні в них агресивність, жорстокість, насилля. В багатьох іграх та програмах присутні елементи новизни, сюрпризності, незвичності, в них використовуються засоби заохочення, що так полюбляють діти. Застосування комп'ютерів, мультимедіа та інформаційних технологій у якості дидактичних засобів використовується нами для підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей та для створення благополучного емоційного фону. Можемо зауважити, що використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей. Новизна комп'ютера та інтерактивного обладнання відображаються в розширенні та збагаченні змісту знань, вмінь та навичок дитини, в інтенсифікації створення структурних комплексів інтелектуального та мотиваційно-емоційного характеру, у зміні динаміки процесу психічного розвитку.

  Використання ІКТ у методичній роботі 
1. Оформлення ділової документації; 
2. Проведення контрольно-аналітичної діяльності (підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм); 
3. Робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу.
 4. Державне тестування фізичного розвитку дітей 6 років за самостійно розробленою програмою обрахунку показників;
 5. Розробка презентацій до семінарів, методичних об’єднань, конференцій, педагогічних рад, консультацій для вихователів;
 6. Використання мультимедійного супроводу у роботі з дітьми на заняттях, розвагах, режимних моментах; у роботі з батьками на консультаціях, батьківських зборах; 
7. Оформлення картотеки періодичних видань, облік методичної та художньої літератури;
 8. Оформлення стендів, інформаційних куточків;
 Використання ІКТ у психологічній роботі
 1. Оформлення ділової документації;
 2. Оформлення інформаційного куточку для педагогів та батьків; 
3. Діагностування педагогів з використанням комп’ютерних діагностичних методик (тести Люшера, Равена, Векслера);
 4. Діагностування дітей за допомогою комп’ютерних методик; 
5. Обробка даних результатів проведених досліджень у вигляді схем, діаграм; 
6. Корекційно-розвивальна робота з дітьми за допомогою розвивальних програм; 12
 7. Розробка презентацій до семінарів, консультацій, виступах на конференціях, батьківських зборах; 
8. Використання мультимедійного супроводу при проведенні тренінгів, психологічних ігор; 

Немає коментарів:

Дописати коментар